Cum 1 USD poate aduce
48 de dolari prin
e-mail Marketing?
E-mailul este doar unul dintre canalele de marketing, are alt ton și atmosferă însă tot un canal de comunicare rămâne. Scrisorile trebuie să fie în concordanță cu ceea ce este publicat pe rețelele de socializare, pe blog, pe site, etc. Dacă vinzi blugi pe Facebook, vorbești despre cactuși pe blog și trimiți e-mailuri pe tema vremii din Atlantida, dezorientezi abonații.
Toate canalele de marketing se completează reciproc și povestesc despre același lucru.

Înainte de a începe implementarea tehnicilor pentru generarea de vânzări este important să:

● studiezi audiența (ce îi este interesant, ce cumpără și de ce);

● definești obiectivele clar (vrei să vinzi, să mărești vizibilitatea brandului, etc.);

● analizezi e-mailurile concurenților (acest lucru îți va oferi idei noi și te va ajuta să eviți greșelile lor).

Strategiile de e-mail marketing se schimbă destul de des. Ceea ce a funcționat acum 5 ani nu mai este relevant. Piața dictează propriile sale reguli. Cel mai interesant este că ROI-ul e-mailurilor depășește indicatorii de la SEO, PPC și a marketingului de conținut. Email-ul este cel mai econom mod de a promova produsele, de a comunica cu clienții și de a atinge obiectivele. În medie, pentru fiecare 1 USD pe care îl cheltui pe email marketing, te poți aștepta la o revenire de 48 de dolari!

Aici există un « dar ». Vei primi un astfel de rezultat numai atunci când o să implementezi o strategie competentă de e-mail marketing. Prin urmare, hai să vedem ce tehnici funcționează astăzi, la ce trebuie să fii atent.
Cele mai eficiente tactici de e-mail marketing:

1
Personalizează mesajele

● Folosind mesajele personalizate, Amazon realizează 35% din toate vânzările sale;
● Personalizarea crește numărul deschiderilor cu 16%;
● 70% dintre mărci nu utilizează personalizarea în strategia de marketing.
Folosește datele pe care le cunoști despre abonat: care este numele, unde locuiește, ce categorii de bunuri a apreciat. Cea mai simplă formă de personalizare este numele cititorului. Majoritatea platformelor pentru automatizări oferă această opțiune. De exemplu: nu „Dragă clientă", ci „Bună ziua, Cristina".

2
Segmenteză abonații

Când segmentezi audiența, obții conversii mult mai bune, venituri mai mari și mai mulți clienți. Dar cel mai interesant este că 9 din 10 antreprenori nu își segmentează publicul.

De exemplu, organizezi o conferință la Kiev pentru agențiile imobiliare locale. Dar, printre abonații tăi, sunt persoane și din alte orașe, chiar și mai multe persoane din New York. Trimiți informația la toata baza de date? Sau doar la persoanele relevante?
Vei înțelege mai bine prin câteva exemple:
1
Pe industrie: de exemplu, ești angajat în construcții. Ai 2 audiențe: cumpărători și investitori. Crezi că le interesează aceleași informații? Dacă împarți aceste 2 audiențe și pentru primul vei trimite promoții și oferte gustoase, iar a doua știri și rapoarte, obții un rezultat mult mai bun.
2
În ceea ce privește veniturile: în fiecare afacere există clienți care cumpără doar cele mai scumpe oferte și sunt cei care sunt limitați la o versiune demo. Ambele audiențe au interese diferite. Dacă trimiți « Top 5 sfaturi despre cum să economisești ceva » primei categorii, cel mai probabil vei primi o reacție adversă negativă.
3
După etapele de interacțiune cu produsul tău: există oameni care acum doar 5 minute au auzit despre tine și există cei care au cumpărat deja de mai multe ori. Primii vor fi cu siguranță mulțumiți de o versiune plăcută de surpriză și sunt greu de pregătit pentru o vânzare agresivă. Cei din a 2-a categorie te cunosc deja, au încredere și sunt gata să cumpere de la tine. Oferă abonaților doar ceea ce este potrivit pentru ei.

3
Adaptează e-mailurile la versiunea mobilă

54% dintre mesaje nu sunt citite de pe ecranul computerului. Iar această cifră va crește rapid.
Mulți își verifică poșta consumând o ceașcă de cafea dimineața. Acesta este primul lucru pe care îl fac. Dacă un abonat primește o scrisoare, o deschide pe un telefon mobil și îi este incomod să o citească, cum crezi va fi mulțumit? Cel mai probabil, va șterge pur și simplu mesajul și se va dezabona de la newsletter-ul tău.

Iată câteva sfaturi despre cum să faci acest lucru:

● Implementează designul pentru versiunea telefonică, majoritatea platformelor pentru e-mailuri oferă această soluție.
● Scurtează subiectul și titlul. Asigură-te că cititorul știe exact despre ce este scrisoarea, iar textul de previzualizare era intrigant.
● Call to Action. Audienței trebuie de comunicat clar și simplu ce acțiune urmează să facă după ce vor citi e-mailul.

4

Testează designul e-mailului și a butoanelor

Testarea îmbunătățește mesajele și eficiența campaniilor de marketing. De exemplu, o campanie competentă de e-mail a jucat un rol major în succesul lui Barack Obama în timpul alegerilor din 2012. Testează totul.

5

Automatizează campaniile [ dacă este necesar ]

Automatizează mesajele în dependență de activitatea audienței. Cele mai frecvente forme de astfel de e-mailuri sunt mesajele de « Bun venit! », cele de « Mulțumire » sau e-mailurile « Tranzacționale » de exemplu, cu confirmarea comenzii. Statisticile arată că mesajele de automatizare, trimise cu motiv funcționează mult mai bine decât cele obișnuite.

De exemplu:
● Rata de deschidere acestor scrisori ajunge la 49%.
● Rata pet click (CTR) este de două ori mai mare decât pentru cele obișnuite.
● Site-urile cu cea mai mare conversie din lume, cele care convertesc până la 40% din traficul lor, folosesc e-mailuri automatizate și le trimit în context.
Doar 25% dintre marketeri utilizează în prezent acest tip de e-mail. Și ele reprezintă doar
2,6% din toate e-mailurile primite de o persoană. Cu toate acestea, ele pot aduce până la 20% din veniturile obținute din campaniile de e-mail. Iar motivul pentru care funcționează atât de bine este contextul.

Exemplu:
Imaginează-ți situația: vizitezi un site, cauți produse și adaugi unele în coș. Dar cineva te-a distras și pleci fără să comanzi produsele selectate. Sună cunoscut? Acest lucru se întâmplă cumpărătorilor online în fiecare zi.
Dar ce se întâmplă dacă, într-o oră, primești o scrisoare în care se prezintă produsele uitate? Cu un link rapid spre coș și cod pentru o livrare gratuită sau 10% reducere? Acum ai mai multe motive să te întorci.
Aceasta este puterea e-mailurilor contextuale.

6
Pregătește-te pentru sezonul de sărbători, urmărește calendarul

Câte companii trimit e-mailuri de felicitare cu o zi înainte de sărbătoare? De Ziua Îndrăgostiților pe 13 februarie, de Halloween pe 30 octombrie și de Revelion pe 30 decembrie? Câte e-mailuri primește în perioada sărbătorilor un abonat? Multe. Sarcina ta este să fii mereu cu un pas înaintea concurenței.

7
Conectează campania de e-mail marketing cu alte canale

Email-ul este un instrument convenabil pentru colaborarea cu clienții. Dar, datorită competiției și avalanșei mari de scrisori, eficacitatea acestuia nu este întotdeauna de 100%. Combinați email-ul cu alte canale de marketing pentru a îmbunătăți conversia. De exemplu, publicitatea pe rețelele de socializare. Studiile au arătat că persoanele care au văzut reclame pe Facebook și apoi au primit un e-mail au achiziționat 22% mai des.

8
Alege lungimea corectă a subiectului și conținutul acestuia

Pentru campanii diferite, funcționează un număr diferit de caractere din antet și conținut diferit. Uneori, subiecte precum Wow și Hey se convertesc cel mai bine. Marketerii sunt de acord cu un singur lucru: cele mai puțin eficiente titluri au o lungime de 60-70 de caractere.

9
Optează pentru cel mai bun moment de a trimite scrisori

Multe mesaje sunt trimise în timpul programului de lucru. Dar nu toată lumea poate citi mesajul în timp ce este la birou. Prin urmare, momentul este nepotrivit.Uneori, cel mai eficient timp pentru expediere e-mailurilor este de la 20.00 la 24.00. Acest interval de timp arată atât cea mai mare rată de deschidere, cât și cea mai mare rată de vânzare.
În plus, ziua în care sosesc scrisorile este importantă. Adesea, mesajele în weekend sunt mai eficiente decât în zilele lucrătoare. Pentru că persoana nu se grăbește și mai are câteva minute pentru a răsfoi cutia poștală.
Testează-ți campaniile. Găsește ziua și ora perfectă pentru expedierea e-mailurilor. Dacă sunt puține scrisori în cutia poștală, câștigi atenția publicului și obții cele mai bune rate de deschideri și conversii.

10
Oferă utilitate gratuită

Toată lumea adoră să obțină ceva absolut gratuit. Dacă oferi o astfel de valoare gratuit, ce se va întâmpla dacă el cumpără de la tine? Micile « deserturi » pe care le trimiți periodic abonaților crește considerabil rata deschiderilor, conversiilor și a vânzărilor.

Imediat ce construiești o strategie folosind toate sfaturile de mai sus, vei observa cum cresc vânzările și cecurile. Prin urmare, nu ignora nici un punct de mai sus!
Autor: Gonța Crina, Marketer
Nu te opri aici, descoperă și alte instrumente eficiente ce te vor ajuta să-ți crești vânzările
Made on
Tilda