Cum să crești vânzările
cu ajutorul Bonusurilor? 27 idei.
Bonusurile funcționează indiferent dacă îți place ideea sau nu. Acesta este o recompensă, un cadou sau chiar un premiu. Acesta este orice „desert" la felul întâi.
Majoritatea companiilor pot oferi clienților lor ceva gratuit, dar nu toate îl folosesc. Poate pentru că vânzările merg și așa bine sau poate ei nu cunosc adevăratul efect al bonusurilor.
În acest articol vei primi o colecție de idei care te vor ajuta să generezi bonusuri ce vor îmbunătăți loialitatea clienților și, desigur, vor crește vânzările.
Înainte de a începe să creezi bonusuri, trebuie să răspunzi la trei întrebări:

  1. Cine îți cumpără produsele?
  2. De ce ei cumpără produsele/serviciul tău?
  3. Ce altceva ar dori clientul să obțină după achiziție?

Acest lucru este important, deoarece există multe companii pe piață care oferă bonusuri însă nu cele de care clientul are nevoie de fapt.
Azi nu e despre reduceri
Nu vom vorbi despre reduceri acum. Este un instrument deja consumat. Fiecare a doua afacere încearcă să-și prezinte beneficiile prin reduceri. Acesta a devenit un fenomen atât de popular încât cumpărătorii trec cu iscusință de această „momeală".
Uneori, reducerile sunt adevărate. Dar cumpărătorul are deja o prejudecată a „falsului discount".

Vânzătorul crește prețul produsului și face reducere. Adică cumpărătorul plătește exact același preț ca și atunci când nu sunt reduceri.

Prin urmare, continuăm fără reduceri. Ne vom gândi cum să încurajăm clienții să cumpere cu ajutorul bonusurilor.
Pentru început, răspunde la trei întrebări
1
Cine cumpără?
Cine este clientul tău? Cine este gata să scoată portofelul și să plătească o sumă pentru produsul companiei tale?
Trebuie să stabilești clar clientul, înainte de a răspunde la următoarea întrebare.
2
De ce cumpără?
De ce cumpărătorul are nevoie de produsul sau serviciul tău? Ce problemă va rezolva cu produsul tău?
Gândește mai larg. Înțelegi că cumpărarea este doar o etapă pentru atingerea unui obiectiv.
"Pur și simplu" nimeni nu cumpără. Întotdeauna există rezultatul final pe care îl dorește cumpărătorul. Scopul nu este produsul sau serviciul în sine, ci rezultatul pe care îl va obține cumpărătorul atunci când folosește ceea ce oferi tu.
3
Ce altceva ar fi UTIL?...
... în afară de produsul în sine? Ce îl va ajuta să obțină un rezultat mai bun pentru scopul său?
La asta trebuie să te gândești atunci când formezi bonusurile. Nu trebuie doar să adaugi un bonus oarecare, de care cumpărătorul va uita peste 10 secunde și nu îl va folosi niciodată.
Ajută-ți clientul să rezolve eficient problema cu care se confruntă el.
Un exemplu pentru înțelegerea schemei
de generare de bonusuri
Imaginează-ți că cumpări o mașină.
Scopul tău este să te miști mereu mai repede și mai confortabil. Cuvântul cheie este MEREU.
Adică vrei să te urci în mașină și să conduci. Fără defecțiuni, vizite la servicii auto și tot ceea ce poate fi asociat cu repararea, întreținerea și proiectarea mașinii.

Dar există proceduri necesare care nu pot fi evitate de către proprietarul mașinii.
Ce poate oferi în calitate de bonus compania care vinde mașini?

Iată 5 opțiuni la îndemână:
  1. Întocmirea documentelor pentru client;
  2. Diagnosticare înainte de vânzare;
  3. Camera de vedere din spate - cadou;
  4. Un set de anvelope de iarnă - cadou;
  5. Service - primă și a doua întreținere gratuită;
Rezultat pentru client - mașina. Rezultat pentru companie - fidelizare. La prima problemă deținătorul știe că deja are la cine să se adreseze pentru auto service.
Și la drept vorbind, bonusurile reușite mereu stârnesc bârfe și diverse discuții în rândul consumatorilor. Ce înseamnă asta pentru tine? Promovare GRATUITĂ pentru companie, ce poate fi mai bun :)

«
Exemple de bonusuri care te vor inspiră la idei
Ca bonusurile să funcționeze, ele trebuie să aibă sens și utilitate. Valoarea bonusului se va simți cand cumpărătoul îl va folosi, nu doar atunci când îl primește.

«
Bonusuri sub formă de card
● Carduri de club
● Card de service ( întreținerea și repararea produsului)
● Carduri de bonus
● Carduri de servicii cu reducere.

Exemple de bonusuri înainte de vânzare
● Test drive în diferite condiții de drum
● Lentile de contact la încercare timp de 2 săptămâni înainte de achiziție
● Testare prealabilă, diagnostic, pregătire
● Colectarea și executarea documentelor pentru client
● [Platforme e-learning] Încercarea produsului pe termenul de 3, 15, 30 zile.
Good Support
● Livrarea + ASAMBLAREA instrumentelor muzicale
● Instalarea echipamentului gratuit
● Livrare gratuită a documentelor
● Livrare gratuită de mărfuri în regiune, țară, lume
● [Fashion] Livrare gratuită a mai multor mostre, astfel încât clientul să aleagă ce îi place.

Exemple de bonusuri sub formă de echipament suplimentar
● Camera cu vedere din spate - cadou.
● Orice modificare la cererea clientului în valoare de 100 USD [Gratuit]
● Garanție la produse [mai semnificativă decât la concurență]
● La achiziționarea a mai mult de 5 calculatoare într-un birou - crearea și configurarea unei rețele locale.
Exemple de bonusuri sub formă de produse conexe
● Geanta laptopului
● Software gratuit de automatizare a gestiunii (pentru magazin, depozit sau contabilitate)
● Versiuni suplimentare de software occidental în limba română
● Actualizări gratuite ale versiunii de software
● Carte de rețete la cumpărarea aparatelor de bucătărie.

Exemple de bonusuri sub formă de consumabile
● 200 de litri de benzină drept cadou
● Set de piese de schimb pentru 1 an de funcționare
● Cartuș de rezervă ca cadou + înlocuitor
Când să dai bonusuri?
Bonusurile funcționează. Prin urmare, este rentabil să le oferi întotdeauna. Nu uita, reducerile te inundă în asemănarea cu concurenții, gratuitățile&bonusurile sunt cele ce fac diferența în creierul consumatorului.
Autor: Gonța Crina, Marketer
Ce gata? Descoperă și alte instrumente eficiente ce te vor ajuta să-ți crești vânzările
Made on
Tilda